۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۰۲۵۷۱

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸ | قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸ | قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی امروز در بازار تهران ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۸ به شرح ذیل است:

قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت
 
امروز قیمت نفت در بازار‌های جهانی تا حدودی کاهش یافت و از افزایش روز گذشته خود اندکی فاصله گرفت. قیمت نفت برنت امروز ۲۷ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۴۶ سنت معامله شد. این در حالی است که قیمت نفت طی دو روز گذشته به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسیده بود.

رویترز امروز در گزارشی نوشت دلیل کاهش قیمت نفت بالا رفتن بیش از اندازه ذخایر نفت آمریکا بوده است.

به گزارش رویترز، میزان ذخایر نفت خام آمریکا به بیشترین میزان ۱۷ ماه گذشته رسیده و قیمت نفت را تحت فشار قرار داده است. افزایش ذخایر نفت آمریکا در حالی است که نگرانی از اقتصاد و همچنین کاهش تقاضا برای نفت در بازار‌های جهانی همچنان پابرجاست.

دو نهاد بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هم در گزارش جدیدی از کاهش رشد اقتصادی جهان خبر دادند. این روند از نیمه دوم ۲۰۱۸ آغاز شده و به گفته این نهاد تا پایان نیمه اول ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

امروز قیمت نفت وست‌تگزاس نفت آمریکا هم با کاهش همراه شد هر بشکه از این نوع نفت با ۳۳ سنت کاهش بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۲۸ سنت به فروش رفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته گزارش داد میزان ذخایر نفت آمریکا با ۷ میلیون بشکه افزایش به ۴۵۶.۶ میلیون بشکه در هفته گذشته رسید که این رقم بیشترین میزان از نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

تولید نفت آمریکا رکورد ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز را ثبت کرده و آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت قرار داده است.
__________________________
 
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز
 
امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به روز قبل در قیمت ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۱۸ هزار تومان معامله می‌شود.

به گفته فعالان بازار، از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد طی روز جاری، کاهش قیمت ارز است.

سکه تمام‌بهار آزادی ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان
سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۱۸ هزار تومان
نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان
ربع‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۶۹ هزار تومان
سکه‌گرمی ۹۴۹ هزار تومان

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۶۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، هر مثقال طلا نیز با قیمت یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان در بازار تهران معامله می‌شود. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۳۰۴.۲ دلار معامله می‌شود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان
قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار ۵۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان
قیمت هر مثقال طلا یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان
قیمت اونس طلا ۱۳۰۴.۲ دلار

بنا به این گزارش، صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۶۰ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۶۴۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت دلار ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان
قیمت یورو ۱۵ هزار و ۵۴۰ تومان
قیمت درهم ۳ هزار و ۷۴۱ تومان
قیمت پوند انگلیس ۱۷ هزار و ۹۶۵ تومان

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۵ هزار و ۵۴۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان است. قیمت فروش یورو نسبت به روز کاری قبل ۱۰ تومان و قیمت خرید یورو ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.
__________________________

بورس ۳۵۵۳ واحد رشد کرد
 
در جریان معاملات امروز ۲۱ فروردین ۹۸ بازار سرمایه، شاخص بورس با رشد ۳۵۵۳ واحدی، از مرز ۱۹۳ هزار واحد گذشت.

بر این اساس، حجم معاملات امروز ۴ هزار و ۵۷۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۴۳۵ میلیون ریال بوده که در قالب ۲۷۳ هزار و ۸۴۰ معامله، دست به دست شده است.
__________________________

کمک ۵۰ میلیاردی بخش خصوصی به سیل زدگان
 
مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران ­در نشست هم‌اندیشی بخش‌خصوصی برای کمک به سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: این آغاز راه است و در ادامه هم کمک‌های نقدی و غیر نقدی را ادامه خواهیم داد و هم در بازسازی مناطق سیل زده، زیرساخت‌ها و خانه‌های آسیب دیدگان از سیل حضور پررنگ خواهیم داشت.

رئیس اتاق تهران هدفمند کردن کمک‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور را یکی از دلایل تشکیل ستاد بحران در اتاق تهران بیان کرد و گفت: علاوه بر مسئولیت بزرگی که اتاق بازرگانی تهران در حوزه‌های اقتصادی برعهده دارد، این اتاق تلاش کرده است تا در بعد مسئولیت اجتماعی نیز نقش خود را ایفاد کند، از این رو به دنبال اتفاق ناگوار سیلاب اخیر که در مناطق وسیعی از کشور رخ داده است، اتاق تهران پیش قدم شده و قصد دارد با مرکزیت این اتاق، کمک‌های خیرخواهانه فعالان اقتصادی و بنگاه‌های بخش خصوصی را با هماهنگی نهاد‌های امدادگر کشور به دست هم‌وطنان آسیب دیده از سیل برساند.

خوانساری با بیان اینکه اتاق تهران پیش از این، کمک یک میلیارد تومانی برای جبران بخشی از خسارات هموطنان گرفتار در سیلاب را تخصیص داده است، افزود: بیمارستان بازرگانان تهران نیز آماده پذیرش و درمان آسیب‌دیدگان مناطق سیل زده است.

وی گفت: اتاق تهران با همراهی تشکل‌ها و فعالان اقتصادی پس از فروکش سیلاب در مناطق آسیب‌دیده، در کنار هم‌وطنان این مناطق برای بازسازی امور زیربنایی و بازسازی‌ها خواهد بود.
__________________________

تولید صادرات محور باید جایگزین صادرات تولید مازاد شود
 
شاهرخ رمضان‌نژاد، رئیس سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز در جمع خبرنگاران از افزایش قیمت تجهیزات گلخانه‌ای خبر داد و گفت: قیمت تجهیزات گلخانه همانند سایر حوزه‌های عمرانی افزایش پیدا کرده است و این موضوع کاملا پذیرفتنی است.

وی افزود: در گذشته شرایط محصولات کشاورزی از منظر اقتصادی مناسب نبود که در ماه‌های اخیر نوسان قیمت ارز باعث شد مزیت‌های بخش کشاورزی نمایان شود.

رمضان نژاد ادامه داد: در ماه‌های اخیر نوسان قیمت دلار باعث شد محصولات قیمت متعددی همچون گوشت گوسفندی صاحب مزیت شوند به طوری که هم‌اکنون کشور‌های اطراف حاضرند گوشت گوسفندی را با قیمت‌های بالایی خریداری کنند که این امر نشان از کیفیت گوشت گوسفندی تولیدی کشور است.

این مقام مسئول از رفع ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای خبر داد و گفت: ما به دنبال آن هستیم که به مرور تولید محصولات را صادرات محور کنیم، چرا که محصولات کشاورزی از لحاظ کیفیت، استاندارد و قیمت قابل رقابت در بازار‌های هدف هستند که به همین دلیل باید به این سمت و سو رویم که بخشی از محصولات را برای صادرات تولید کنیم نه اینکه مازاد تولیدات خود را به بازار‌های هدف صادر کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: رسانه‌ها باید کمک کنند فرهنگ تولید صادرات محور جایگزین صادرات تولید مازاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: اخیرا تصمیمی مبنی بر معافیت گوجه فرنگی گلخانه از بحث تنظیم بازار گرفته شده است که این تصمیم کاملا درست است و به همین دلیل پیشنهاداتی به معاونت امور دام دادیم تا بخشی از تولید که در زنجیره تولیدی انجام می‌شود به صادرات اختصاص یابد.
__________________________

بیانیه بانک‌ها درپی جدیدترین تحریم ایران از سوی آمریکا
 
درپی تحریم اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، بانک‌ها بیانیه مشترکی منتشر کردند که متن آن به شرح زیر است:

نظام جمهوری اسلامی، نظام ارزشمند مقاومت متکی به مکتب الهی و ارزش‌های انسانی است که در برابر دشمنان صف کشیده مردم شریف ایران اسلامی از آرمان‌های خود با قدرت دفاع می‌کند. بی شک، یکی از ارکان اصلی مقاومت در طول عمر با برکت نظام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به تعبیر امام راحل «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

اکنون که رژیم مستبد آمریکای جهانخوار به عنوان دشمن قسم خورده این مرز و بوم، به دلیل شدت عصبانیت از ناکامی‌های متعدد در رسیدن به اهداف شوم خود، از آخرین تیر‌های ترکش خویش استفاده کرده و با نابخردی تمام و زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و مناسبات بین المللی، نهاد رسمی و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست جعلی و بی اعتبار تروریسم خود قرارداده است.

مدیران و کارکنان نظام بانکی کشور که پیش از بسیاری از سازمان‌ها، طعم ناگوار محدودیت‌های ظالمانه و تحریم‌ها راه حتی در انتقال کمک‌های مردمی ایرانیان خارج از کشور و انسان دوستانه دنیا به سیل زدگان حادثه اخیره چشیده و علیرغم تمامی محدودیت‌های بین المللی تلاش کرده تا نقش گره گشایی از مسائل اقتصادی و گردش مالی کشور را با تمام توان ایفا کند.

اقدام اخیر دولت و رژیم ستمگر آمریکا را محکوم کرده و حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش موثر و سازنده آن در برقراری امنیت و آرامش کشور و منطقه، اعلام داشته و مزید توفیقات فرماندهان و نیرو‌های ایثارگر سپاهی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا را از خداوند متعال خواستار است. /۳۰۳/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات